Translate

keskiviikko 10. helmikuuta 2010

Good Evening Ladies and Gentlemen









Ajattelin kertoa itsestäni tässä
Pienen pätkän näin illanhämärässä
Muutaman rivin siis tähän vain rustaan
Olen paluumuuttaja maasta Kaarle Kustaan


Jöötteporin kaupungista lahden takaa
Vastapäätä Tanskaa se rannalla makaa
Olen kiertänyt nuorena muitakin maita
Nyt sitten tiedät miten on mun laita


Lapualla synnyin mutta Hesassa vartuin
Kunnes tuli päivä mä unelmiini tartuin
Ja matkalle lähdin kaukaista maata kohti
Sitäkös mun siskokset kovastikin pohti


Minkäs teet kun on utelias luonne
Aina menossa tänne tai tuonne
Nyt olen väsy ja nukkumaan joudan
Matin otan mukaan ja unten maille soudan


Länkisääreni sängylle heitän
Paksulla viltillä itseni peitän
Unta näen uusista maista ja vesistä
Kevään kukista ja pääskysen pesistä


Aivan pian kerron taas uusia juttuja
Täällä taas tapaan vanhoja tuttuja
Joista jotkut on ihan tuttuja mulle
Mut hei; iloiset terveiset sulle!

7 kommenttia:

  1. Kivasti riimitelty, Rea. Tämä runo kertoo varmaan sinusta?

    VastaaPoista
  2. Lennu

    Kiitos sulle:)

    Aili-mummo

    Kiitti vaan ja mustahan se kertoo:)

    VastaaPoista
  3. Olet mestari riimittelemään. Ilo on lukea tarinaa runomuodossa ja hienosti pekistettynä, Sinulla on harvinainen lahja.

    VastaaPoista
  4. Suloensio;

    Voi kiitos, olen iloinen kun joku tykkää:)
    Rakastan riimitystä ja yleensä kirjoittamista.
    Joskus olen kirjoittanut tarinoitakin , mutta olen kadottanut kaikki.
    Noh, eiköhän niitä uusia tule joskus kirjoitettua, sanat ei lopu:)
    Hyvää viikonloppua kaikille lukijoille!

    VastaaPoista
  5. Kauniisti sanottu! :) Hyvää Ystävänpäivää!

    VastaaPoista
  6. Hauska runo, tykkäsin kovasti! : )
    T:RiittaK.

    VastaaPoista