Translate

lauantai 23. tammikuuta 2010

Här sitter jag

Här sitter jag, tänker litegran rimma
pappersbitarna ihop kanske limma?
Pappret gick sönder, vad skall jag göra
ända till staden måste jag köra!


Tänderna borsta med den nya Pepsodent!
Och hämta ett nytt, viktigt dokument
Lustiga ord är roligt ibland slänga
som en liten dans, på köksgolvet svänga!


Med orden jag leker, som ett litet barn
vill ej sitta och jobba med att nysta garn!
Gummorna gamla , sitter och gungar
tänker och skrattar, som grannens ungar!


Här sitter jag, och tankarna flyr
snart några av dom ihop jag syr!
Syr en matta av dom roliga och glada
sen får dom här i lugn och ro bada!

2 kommenttia:

  1. Voi,että tulen noista riimeistäsi hyvälle tuulelle. Ruotsiksi niitä on aivan erityisen hauskaa lukea. Kasvoin ensimmäiset 16 elinvuottani kaksikielisessä ympäristössä. Nyt on toinen kotimainen jo melkein kokonaan unohtunut. Tämän hauskempaa tapaa passiivisen kielitaidon herättelyyn en tiedä :)

    VastaaPoista
  2. Millan!

    Voi miten ihanaa että tykkäät!
    Joskus mullakin välähtää ja jopa ruotsiksi!
    Jag har nämligen inte rimmat på svenska så många gånger vad jag minns....

    VastaaPoista