Translate

sunnuntai 31. tammikuuta 2010

Kadonneen jäljillä









Olen täällä ihan ihmeissäni siitä mitä minulle on tapahtunut!
Perjantaina sain hotmailiin postia italiankielellä.
Yleensä heitän roskiin avaamatta tuollaiset tuntemattomat
postit, mutta siinä oli jotain minulle tuttua, ja avasin kirjeen.
Se oli kuin tv ohjelmasta "Kadonneen jäljillä".
Olen nimittäin nuorena tyttönä asunut joitakin vuosia Italiassa
ja aluksi asuin italialaisen Giuliana nimisen ikäiseni tytön kanssa.
Oltiin silloin 19-20 vuotiaita.Kaikkea jännää tapahtui ja tiemme
erosivat.
Olen häntä elämäni varrella ajatellut monesti ja miettinyt mitähän
hänelle oikein kuuluu?
No tämä samainen Giuliana kirjoittaa minulle ja kertoo
etsineensä minua Milanon Suomen konsulaatinkin  kautta , tuloksetta!
Nyt hän oli löytänyt minut internetistä, mutta miten voi olla mahdollista?
Olenhan sentään 40 vuotta vanhempi, mutta hän oli tunnistanut kuvasta
ja nimestä.
Minusta tämä on aivan uskomaton juttu ja olen ihan liikuttunut ja hämilläni.
Hän pyytää kirjeessään jopa kylään perheensä luokse.

Vastasin hänen pitkään kirjeeseensä ja totesin että ompas vaikeaa kirjoittaa
italiaksi, 40 vuoden jälkeen.
Ompas jännää ja kun olen valittanut että mitään ei enää tapahdu minun
elämässäni.

Heh heh, pitäisköhän minun ilmoittautua siihen tv-ohjelmaan?
Jatkoa seuraa...

Allora parliamo italiano:)
Buona sera a tutti!

9 kommenttia:

  1. Tosi hieno juttu, että ystäväsi niin pitkän ajan perästä etsii sinua!

    Olet varmaan iloinen tästä uudesta kohtaamisesta. Kaikkea hyvää sinulle, Rea...

    VastaaPoista
  2. Voi, miten hauska yllätys. Tuommoisista tapauksista kuuleminen muistuttaa mukavasti siitä, että iloisia yllätyksiä voi ilmaantua koska tahansa :) Ajatella, että sinä osaat italiaa, Se on tosi viehättävä kieli.

    VastaaPoista
  3. Mukavaa...elämä osaa yllättää ;)

    VastaaPoista
  4. Hei kaikille tasapuolisesti:)

    Juu, olen ihan innoissani, jotenkin sitä ajattelee että
    ei kukaan vanhoista tutuista enää edes muista!
    On se vaan mahtavaa tämä internetin aikakausi!

    Nyt sitten saa alkaa kirjoittaa italiaksi.
    Kirjoitin hänelle pitkän kirjeen, virheitä täynnä.
    Naurattaa kun juuri tämä Giuliana opetti minulle italiaa.

    Tai se meni niin, että sanoin hänelle miten opettaa ja että vain kirjakieltä.
    Juuri kuten aikoinaan keskikoulussa opin kieliä.

    Minä olen
    sinä olet hän on jne

    Io sono
    tu sei
    lei , lui e
    noi siamo voi siete loro sono....

    Heh pieni kurssi

    Buona notte a tutti
    dormite bene!
    Ci vediamo domani tutti quanti:)

    VastaaPoista
  5. Iloista paranemista,
    taisit varmaan mennäkin
    jo töihin...

    Olipa yllätys,
    monen vuoden takaa
    löytää netistä.

    Virtuaalimaailmassa
    ei taida moni olla
    täysin inkognito!

    VastaaPoista
  6. Onpa ihana yllätys sinulle. Ja kiva että saat harjoitella italiaa.

    Meille ei muuten ollut kiva yllätys, kun Poliisikoira Rex oli muutettu italiankieliseksi. Mutta kai siihenkin tottuu. Huomasin, että siitä jopa opin jo pari sanaakin!

    VastaaPoista
  7. Kirlah!

    En olekaan katsonut Rexiä aikoihin, nyt onkin syytä
    alkaa seurata sitä taas:)

    VastaaPoista
  8. Hianosti kävi. Maailma on aika piäni nykysin :)

    VastaaPoista
  9. Isopeikko

    Tosiaan maailma on kutistunut:)

    VastaaPoista